Użyteczne piękno, czyli kilka słów o projektowaniu graficznym

Projektowanie graficzne zwane również kreacją graficzną to sztuka, której nie sposób posiąść bez lat praktyki. W większości przypadków mamy tylko jedną szansę, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie np. na kliencie czy potencjalnym kontrahencie. Na co, już na samym początku, zwraca uwagę odbiorca wchodząc na naszą firmową stronę WWW? Oczywiście na grafikę. Można śmiało stwierdzić, że projektowanie graficzne to podstawa – zarówno w zakresie stron, wizytówek i sklepów internetowych, materiałów promocyjnych jak i mailingu czy prezentacji multimedialnych.

Wystarczy ułamek sekundy…

Odpowiednio wykonany projekt graficzny ma za zadanie wywołać u potencjalnego odbiorcy pożądany przez nas stan emocjonalny. Oczywiście, nie jest powiedziane, że uczucia te muszą być pozytywne. Niestosowna grafika potrafi zdziałać więcej złego, aniżeli dobrego. Wystarczy ułamek sekundy, aby przyszły bądź niedoszły klient wyrobił sobie o nas taką, a nie inną opinię. Nawet najwspanialsze teksty nie są w stanie równać się z potęgą przekazu wizualnego, chociaż i o nich warto pomyśleć.

15 minut i gotowe!

Jeżeli chcemy, by nasza szeroko pojęta grafika była tak jak w tytule użyteczna, a zarazem piękna, musimy liczyć się z tym, że czas jej wykonania będzie dłuższy aniżeli 15 minut. Oczywiście, wszystko zależy od naszych indywidualnych preferencji, jednakże chcąc nabyć czytelny, przejrzysty, funkcjonalny projekt – czy to strony WWW, logo, papieru firmowego, opakowania produktu, czy też innej ikonografiki – musimy poczekać. Efekty pracy dobrego grafika widoczne są od razu… Niepowtarzalne, a zarazem w pełni dostosowane do potrzeb klienta kreacje graficzne na długi czas zapadają w pamięci przeciętnego odbiorcy.

O czym warto wspomnieć na sam koniec? Chociaż dynamika zmian w dziedzinie komunikacji wizualnej na świecie jest ogromna, zaś rozwój coraz to nowszych technologii multimedialnych i interaktywnych nie pozwala nam na chwilę wytchnienia, istnieje kilka żelaznych zasad (których nie zdradzimy), których każdy grafik musi się trzymać, aby jego realizacje wpisywały się w kanon użytecznego piękna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *