Wiele ekranów, wiele wielkości, jedna strona internetowa…

W XXI wieku, w dobie szeroko pojętej globalizacji, własna strona WWW, zwłaszcza firmowa nikogo już nie dziwi. Można śmiało przyznać, że to podstawa i to pod każdym względem. Obecnie, aby zdobyć potrzebne nam informacje, zapoznać się z opiniami o danym przedsiębiorcy, kupić produkty spożywcze do domu czy porozmawiać z przyjaciółką nie musimy nawet ruszać się z kanapy.

Komputer, notebook, smartfon, tablet, a nawet konsola – możliwości korzystania z internetu jest naprawdę wiele. Warto zauważyć, że każde z tych urządzeń posiada ekran o zróżnicowanej wielkości. Co to oznacza dla nas? Ano to, że statyczna, a więc tradycyjna strona WWW jest w naszym przypadku całkowicie nieprzydatna. Mówiąc prościej, aby przystosować się do otaczających realiów, a tym samym wyjść naprzeciw oczekiwaniom przeciętnego konsumenta bądź potencjalnego klienta niezbędne jest dopasowanie posiadanej przez nas strony internetowej do wielkości ekranu urządzeń osób ją przeglądających.

Klucz do sukcesu? Responsywna strona WWW!

Kluczem do sukcesu w powyższym zakresie jest nic innego jak responsywna strona WWW (RWD –  Responsive Web Design). Najprościej rzecz ujmując, RWD to projekt strony internetowej, której układ automatycznie dostosowuje się do ekranu urządzenia, niezależnie od jego wielkości. Treści nań zawartej skalują się tak, aby użytkownik, który zechce odwiedzić naszą witrynę nie miał większego problemu z ich odbiorem.

Czy warto zmieniać statyczną stronę WWW na stronę responsywną?

Jeżeli chcemy, aby nasza strona internetowa była odwiedzana przez świadomych konsumentów, a nie tych którzy przypadkowo pobłądzili w czeluściach internetu, responsywna witryna jest absolutną podstawą. Responsywna strona WWW to znaczne udogodnienie dla jej odwiedzających, a także świetny sposób na skuteczne pozycjonowanie. Era urządzeń mobilnych wymusiła na nas pewne zmiany. Niedostosowanie się do obecnych realiów może skutkować znaczącym spadkiem odwiedzin, a co za tym idzie spadkiem klientów i realnego zysku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *