Czy kolor ma znacznie: Kolor w marketingu i reklamie. Część II

Każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę, że kolory odgrywają kluczowe znaczenie w marketingu. Każdy kolor ma swoje własne, indywidualne zdolności, co przekłada się na ściśle określone reakcje u odbiorców. Jak kształtuje się paleta barw wśród znanych i powszechnie cenionych w świecie firm?

Kolor czerwony

Firmy: Coca-Cola, H&M, Colgate

Czerwień jest jednym z najintensywniejszych emocjonalnie kolorów. Użyty np. w reklamie stymuluję odbiorcę do podjęcia szybkiej decyzji. Docelowo kojarzy się z miłością, pasją, determinacją, ale również krwią, wojną, a co za tym idzie, także zagrożeniem. Barwa ta doskonale sprawdzi się w przypadku nagłówków „okazja”, „promocja”, „sale”, „wyprzedaż” etc. Kolor czerwony kojarzy się również z energią, dlatego też jest powszechnie stosowany przy promocji napojów energetyzujących, sportowych samochodów i motocykli czy gier komputerowych. Jako że barwa czerwona podkreśla zagrożenie, jest powszechnie wykorzystywana w życiu codziennym jako „ostrzeżenie” – znaki i światła drogowe. Oczywiście, możemy wyróżnić nieskończenie wiele odcieni czerwieni. Jasna podkreśla radość, miłość, pasję, ale również seksualność. Wpadająca w róż kojarzy się z miłością i romantyzmem. Ciemna, wpadająca w bordo wskazuje na gniew i siłę woli. Zbliżająca się tonacją do brązu przywodzi na myśl stabilność, a przy okazji podkreśla prestiż.

Kolor pomarańczowy

Firmy: Allegro, Orange, CCC

Można śmiało stwierdzić, że kolor pomarańczowy stanowi połączenie barwy czerwonej oraz żółtej. Bez wątpienia jest to kolor pogodny, wskazujący na coś radosnego. Pomarańcz jest szczególnie ceniony przez ludzi młodych, a co za tym idzie, w większości przypadków wykorzystywany jest do promocji produktów skierowanych do młodzieży. Niewiele osób wie, że barwa ta stymuluje apetyt. Podobnie jak w przypadku czerwieni, również kolor pomarańczowy posiada wiele odmian. Ciemny kojarzy się z podejrzliwością, wpadający w czerwień z przyjemnością, pragnieniem (chęcią posiadania czegoś), ale jednocześnie agresją, złoty natomiast (tak jak bordo) podkreśla prestiż i wysoką jakość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *