Czy kolor ma znacznie: Kolor w marketingu i reklamie. Część III

Kolor żółty

Firmy: McDonald’s, Ikea, Shell

Kolor żółty bez wątpienia kojarzy się ze słońcem, a co za tym idzie z radością i energią. Barwa ta połączona jest również ze szczęściem oraz… intelektem. Nie da się ukryć, że żółty w 99 proc. przypadków wywołuje u odbiorcy przyjemne, ciepłe uczucia. Jeśli chodzi o reklamę, możemy zobaczyć go przy prezentacji produktów, usług i miejsc przeznaczonych dla całej rodziny, a także akcesoriów dla dzieci. Uwaga! Należy nadmienić, iż barwa ta zupełnie nie nadaje się do promocji rzeczy z tzn. górnej półki – produktów luksusowych.

Kolor zielony

Firmy: Sony Ericsson, BP, Starbucks Coffee

Symbolika koloru zielonego jest równie prosta i oczywista jak koloru żółtego. Zieleń to barwa natury – kojarzy się z szeroko pojętą roślinnością i płodnością, symbolizuje wzrost, nowe życie, świeżość oraz… harmonie. Tak jak czerwień określała niebezpieczeństwo, tak zieleń określa bezpieczeństwo. W reklamie kolor zielony wykorzystywany jest przy promocji leków czy też produktów naturalnego pochodzenia – kosmetyków, żywności, produktów EKO etc. Ciemna zieleń to kolor wysokich ambicji, a także… zazdrości i chciwości, morska kojarzy się z ochroną zdrowia, zieleń oliwkowa natomiast to barwa pokoju.

Kolor niebieski

Firmy: Staropolanka, Danone, Volkswagen

Trzeci: po czerni i bieli kolor zaliczany do neutralnych. Barwa ta została szczególnie upodobana przez firmy IT. Z czym się kojarzy? Przede wszystkim z wodą i niebem, a więc czymś pewnym, niezawodnym i sprawdzonym. Kolor niebieski nie pobudza nas do działania. Jego neutralny wydźwięk sprawia, że wykorzystywany jest przy komunikatach informacyjnych (np. znaki drogowe), a także jako tło stron WWW. W reklamie wykorzystywany jest do promocji produktów i usług związanych ze wspomnianym już niebem i wodą, a więc wody mineralnej czy linii lotniczych. Uwaga! Barwa ta nie powinna być stosowana przy reklamie szeroko pojętej żywności, bowiem… tłumi apetyt. Jasnoniebieski nawiązuje do zdrowia, ciemnoniebieski natomiast do wiedzy i mocy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *